Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Из радионичарског рада на часу разредне заједнице одељења II5 и фотографија ученице Милице Радосављевић, настао је текст поводом Дана образовања.
 
 
ob1"Према статистичким подацима прошле године је уписано на високошколске установе 241968 студената, од чега су 43% мушкарци, а 57% посто девојке. Исти подаци утврђују да и даље 14% становништва нема ни дана школе.
 
За нас младе, пред којима тек стоји дилема колико је образовање важно за наше животе, ова статистика не говори много, осим што нам се чини да су и једна и друга бројка високе за једну малу земљу са оволиким бројем становника.
 
Данас није потребно образовање ако желиш да зарадиш за живот, јер су цене рада образованих и необразованих врло изједначене, тако да је у праву мој тата који сматра да је занат увек златан. Један занатлија зарађује колико и лекар, или приближно. Живимо и у временима када нам баш није важно ко је шта него ко како живи.
Већини образовање неће тренутно донети некакав материјални бонус, уколико одлучимо да останемо у Србији, живимо, стварамо породицу и радимо. Тамо негде, образовани зарађују више, али тамо негде и мање образовани живе лакше.
 
Чини нам се да је образовање данас првенствено ствар престижа и навика које вучемо из средине у којој живимо, уже и шире породице, значи, може да буде важно и битно али није неопходно. Када се месечна накнада за рад на пословима различите сложености и образовања изједначи, осим престижа, не чини нам се да ће нешто битно остати да мотивише омладину да учи, стиче компликована интелектуална знања и улаже у своје образовање.
 
Често у пракси чујемо да ни они високообразовани, који су са факултета донели високе оцене, нису у стању да се прилагоде условима у пракси, па је знање које носе слабо употребљиво. Ово време хоће прилагодљиве и умешне кадрове, па се образовање односи и на интелектуалне вештине више него на меморисане податке, социјалну прилагодљивост и стабилан карактер који подноси притисак, промене услова и врста рада.
 
ob2Највише је оних који мисле да је свеједно да ли ћемо завршити мање или више квалитетан факултет, ко има везу, тај има и посао, па образовање постаје потреба да се дође до папира који потврђује да сте способни да обављате неки задатак, више него до стицања вештине које омогућавају да се задатак успешно обави.
 
Образовање ће све више бити лични приоритет, ни породица, ни држава више не виде да је образованост услов друштвеног успеха и личног задовољства. Пошто је студирање све скупље, њега ће моћи да приуште имућни или изразито талентовани. Не знамо још да ли је то добро или није добро за нас. Од нас десет правника, који смо учествовали у писању текста о образовању, пет је сигурно да ће уписати факултет, четворо мисле да знају и који."